Betalnings- och leveransvillkor

Att handla från Bestair är enkelt, tryggt och smidigt. Nedan hittar du information om våra köpvillkor som gäller när du handlar i vår webbshop. Du är välkommen att kontakta oss om du har några frågor.

Allmänt om avtal

Trygg E-Handel

Betalningsvillkor

Leverans

Ångerrätt

Reklamation

Allmänt om avtal

Bestair ingår inga avtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande.

Ett avtal blir bindande när kunden vid utcheckningen bekräftar att han eller hon tagit del av köpvillkoren på denna sidan och sedan klickar på knappen ”Köp” i kassan.

Efter genomfört köp får kunden en orderbekräftelse via e-post där villkoren på denna sida och villkor om ångerrätt och reklamation ingår.

Trygg E-Handel

Vi på Bestair arbetar för en tryggare e-handel. Det är viktigt för oss att du ska känna dig trygg när du gör ett köp på någon av Bestair’s webbplatser. Vår hemsida uppfyller kraven för PCI DSS och innehar ett SSL-certifikat.

För oss betyder trygg e-handel att du som kund enkelt och säkert ska kunna utföra köp på vår webbplats med säkra och enkla betalningslösningar som passar just dig. Det innebär också att du som kund i alla lägen ska kunna hitta information som rör ditt köp.

På denna sida finns all information du behöver som rör ditt köp, som hur vi hanterar, betalnings- och leveransvillkor, ångerrätt och reklamation.

Vi följer i alla lägen rådande svensk lagstiftning och hjälper dig alltid snabbt med garantiärenden.

Vi på Bestair verkar för att vara kundens naturliga val vad gäller e-handel.

Betalningsvillkor

Vi använder oss av de mest säkra betalningslösningarna på marknaden.

Förskottsbetalning

Förskottsbetalning sker till BankGiro-konto. Vid betalning är det viktigt att du alltid uppger namn och ordernummer så att vi kan identifiera din beställning. Så fort din betalning har registrerats på vårt BG-konto skickas din beställning. Detta brukar ta c:a 2-3 bankdagar från betalningstillfället.

Bankgiro: 600-9179

Leverans

Grillen levereras är 3-10 arbetsdagar.

När grill- eller grillverktygen skickas skickas ditt paket / spårningsnummer till din e-postadress. När leveransen närmar sig får du ett telefonsamtal angående leveransdatum och då kan du välja att godkänna den tiden eller välja ett annat datum som passar dig. Om du inte kommer till telefonen kommer du att få SMS om leverans.

Mindre paket

Skickas oftast med PostNord eller TNT och tar 2-10 arbetsdagar

Alla fraktskador måste anmälas till fraktbolaget och skrivas under vid leverans.

Normalt levereras en gril inom 3-10 arbetsdagar (med reservation för slutförsäljning).

Skulle din leverans bli försenad kontaktar vi dig. Du har rätt att häva köpet om vi inte inom skälig tid kan avhjälpa förseningen.

Ångerrätt

Som konsument har du alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen. Du behöver informera oss, skriftligen eller muntligen, att du önskar frånträda avtalet. Ditt meddelande anses ha lämnats den dag som du skickade det.

Vi återbetalar inom 14 dagar från mottaget meddelande om ånger, med undantag för att vi inte mottagit produkten i retur.

Kontakta oss på e-post eller telefon där du klart och tydligt meddelar oss din önskan om att frånträda avtalet.

Ångerrätt på epost:

info@kamadojoe.ee

Ångerrätt på telefon:

+372 5628 8355

Returnerad vara skickas till:

Postadress

Bestair OÜ
Kadaka tee 63, Tallinn 12915
Estland

Följande gäller vid ånger:

Produkten ska returneras i väsentligt oförändrat skick

Produkten får ej vara använd eller defekt.

Produkten skall returneras i originalförpackning samt med inneremballage.

Produkten skall vara komplett med samtliga tillbehör och originalhandlingar.

Du får förstås undersöka varan som levererats för att kunna avgöra om något är fel med den. Har du däremot använt varan eller hanterat den på ett sätt som inte är nödvändigt, har vi rätt att kräva ersättning för eventuell värdeminskning.

Skicka tillbaka varan inom 14 dagar

När du ångrar ett köp ska du skicka tillbaka varan inom 14 dagar. Du som konsument står för returfrakten. Tänk på att det är du som ansvarar för varan till dess att den är levererad till oss. Vi föreslår Posten Företagspaket men det är du själv som bestämmer hur du vill returnera varan.

Ånger av tjänst

Vid ånger av installation (ånger av tjänst) gäller ångerrätten från den dag då köpet genomfördes. Om installationen påbörjas innan ångerfristen (14 dagar) löpt ut, kan du som konsument behöva betala en proportionerlig andel av det arbete som utförts vid tidpunkten då du ångrar ditt köp av tjänsten.

Beställningsvaror

Ångerrätt enligt Distanshandelslagen gäller ej för beställningsvaror. Om en vara definieras som beställningsvara anges detta under knappen ”Lägg i varukorg” på aktuell produktsida.

Reklamation

Problem kan uppstå med din grill och när det händer är det lätt att bli uppgiven. Som tur är går de flesta problemen att lösa genom att göra en enkel felsökning. Läs igenom manualen du fick med vid köptillfället och se om du inte lyckas avhjälpa problemen. Lyckas du ändå inte är du alltid välkommen att kontakta oss.

Detta gäller vid reklamation:

Vi en reklamation kan du kräva att få:

Få varan reparerad eller tjänsten åtgärdad (avhjälpande).

Få en ny vara (omleverans).

Få avdrag på priset.

Häva köpet.

Hålla inne med betalningen.

Kräva skadestånd.

Du kan inte kräva allt på samma gång. I första hand försöker vi reparera varan eller åtgärda tjänsten. Går inte detta, levererar vi en ny vara. För att häva köpet och få dina pengar tillbaka behöver felet anses som väsentligt. För att ha rätt till och kräva skadestånd behöver felet har varit av sådan art att det medfört extra kostnader och förluster för dig. Kom ihåg att spara kvitton för utlägg och kostnader.

Bestair följer Allmänna Reklamationsnämndens beslut vid eventuell tvist.

Kontakta oss på e-post och/eller telefon med information om din reklamation. Tänk på att skriftliga reklamationer är lättare att bevisa och hänvisa till.

info@kamadojoe.ee

Telefon (växel): +372 5628 8355

Återbetalning

Återbetalning sker med samma betalningssätt som köpet gjordes på. Hela beloppet återbetalas, inklusive frakt, skatt och avgifter. Returfrakt står du som konsument för. Detta gäller för såväl hävning av köp, ånger och reklamation.